Kamis, 06 Agustus 2020

Invitation Card & Dialogue




Dialogue Informal

S: I would like to invite you to come to dinner with my family at my house. Next Friday

(Saya ingin mengundang Anda untuk datang makan malam bersama keluarga saya di rumah saya. Jumat depan)

R: Sorry, I don’t think I can make it next Friday. I’ve already had another appointment.

(Maaf, sepertinya aku tidak bisa datang Jumat depan. Aku sudah punya janji lain.)

S: Oh, that’s okay, then.

(Oh, tidak apa-apa kalau begitu.)




Dialogue Formal

R: I wanted to invite you over to the jetski cafe tomorrow. There will be a small party to celebrate my graduation. Will you come?
(Saya ingin mengundang Anda ke kafe jetski besok. Akan ada pesta kecil untuk merayakan kelulusan saya. Maukah kamu datang?)

S: Thanks for inviting me. I will come.
(Terimakasih sudah mengundangku. Aku akan datang.)

R : Well, thanks.
(Baiklah, terimakasih.)

S: My pleasure.
(Dengan senang hati.)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

The Last Leaf

In a little district west of Washington Square the streets have run crazy and broken themselves into small strips called "places."...